پایگاه خبری خبریفا

اخبار لحظه ای ایران و جهان

پایگاه خبری خبریفا

اخبار لحظه ای ایران و جهان

لامبورگینی دیابلو خودرو قدیمی و معروف شرکت لامبو

لامبورگینی دیابلو خودرو قدیمی و معروف شرکت لامبو

لامبورگینی دیابلو در سال 1990 به عنوان جانشین لامبورگینی کانتاچ نمادین عرضه شد. کرایسلر در سال 1987 لامبورگینی را خریداری کرد و دیابلو زیر نظر آنها توسعه یافت. نام دیابلو از کلمه اسپانیایی شیطان گرفته شده است. شکل Lamborghini Diablo توسط مارچلو گاندینی نوشته شده است. عناصر طراحی شامل قسمت جلوی مایل، شیشه جلویی شیب دار و درهای قیچی است. با این حال، طراحی نهایی این بود.

از دیدگاه پلتفرم دیابلو صرفاً پیشرفتی از کانتاچ بود. این خودرو همچنان دارای شاسی فریم فضایی، بدنه آلومینیومی و طرح گیربکس بود که تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده بود، با این استثنا که خودروی جدید طول، عرض و فاصله بین دو محور و همچنین فضای کابین بیشتر را به دست آورد.

نگاهی به موتور لامبورگینی دیابلو

عملکرد مستقیم دیابلو هرگز مشکلی نداشت، زیرا موتور 5.7 لیتری V12 حماسی آن نزدیک به 500 اسب بخار قدرت دارد. شتاب 0 تا 100 در 4.5 ثانیه و حداکثر سرعت 200 مایل در ساعت توسط مجلات مستقل ثبت شد. این سریعترین ابرخودروی تولیدی زمان خود بود. واکنش قدرتمند و تیز دریچه گاز به کنار، با غرش رعد و برق خود، صدایی که ما هرگز از آن خسته نخواهیم شد، بیشتر تحت تاثیر قرار گرفت. صدای موتور لامبورگینی که از V12 فراری بلندتر و خشن‌تر است، همچنان در راس دسته ابرخودروها قرار داشت. هندلینگ در بهترین حالت متوسط بود، دیابلو بیش از حد سنگین، بیش از حد عریض، بیش از حد بزرگ بود که نمی‌توان آن را کنترل کرد.

طرح ابرخودرو

مقدر بود که دیابلو وارث شایسته میورا و کانتاچ مشهور شود. این ابرخودروی جدید عریض، کم ارتفاع و آینده نگر بود و درست مانند پیشینیان خود، به زودی در بین علاقه مندان به خودرو در سراسر جهان محبوب شد.
دیابلو بین سال‌های 1990 تا 2001 تولید شد. در این دوره، لامبورگینی انواع مختلفی از مفهوم دیابلو را معرفی کرد که به ساخت افسانه لامبورگینی کمک کرد و از نظر فروش بسیار موفق بود و تقریباً 3000 دستگاه در سراسر جهان فروخته شد.

منبع: سایت آذین بلاگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد